اگر از کاربران مشتاق اینستاگرام هستید، به احتمال زیاد با حساب‌هایی برخورد کرده‌اید که علامت آبی کوچکی در کنار نام کاربری دارند. این تیک آبی کوچک نشان دهنده تایید شدن حساب کاربری اینستاگرام است. در حالی که ممکن است
در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، این نشان در واقع به این معنی است که اینستاگرام تأیید کرده است که این حساب یک صفحه معتبر از یک شخصیت عمومی، سلبریتی یا برند جهانی است. در دنیای امروزی اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، دریافت نشان تایید شده مطلوب است، بنابراین سایر کاربران می دانند که شما چهره مهمی در این پلتفرم هستید.
 
با این حال، کلاهبرداران از جذابیت تایید شدن در اینستاگرام به عنوان راهی برای متقاعد کردن کاربران مبنی بر تاثیرگذار بودن آنها استفاده می‌کنند و اگر می‌خواهند زندگی بهتری داشته باشند، باید از آنها پیروی کنند!
 
بنابراین اجازه دهید با این شروع کنیم که این کلاهبرداران چگونه از موقعیت‌های غیرقابل استفاده برای دریافت نشان تأیید شده استفاده می‌کنند؟
برای مثال برای این موضوع، این مرد به نام «مهدی مبارکه» سال گذشته یک مشاور املاک در ترکیه بود، امسال یک ماشین بنتلی اجاره کرد، سفارش داد مقاله‌های انگلیسی جعلی، مقاله عربی دیگری در ویکی‌پدیا منتشر شود و خود را به این عنوان معرفی کرد. یک اینفلوئنسر سبک زندگی در اینستاگرام و اکنون او تیک آبی را دریافت کرده است.
 
 

پس چرا آنها به این نشان تأیید شده نیاز دارند؟ با آن چه کار می کنند؟

برخی از آنها مانند موردی که ذکر کردیم، وب‌سایت‌های قمار و شرط‌بندی را راه‌اندازی می‌کنند و وانمود می‌کنند که زندگی‌شان به این شکل خوب شده است. (که در ابتدا اینطور نیست، اما پس از اتمام آنها با فالوورهای خود، تمام پولی را خواهند داشت که می گوییم چگونه)
 
آنها فالوورهای خود را تشویق می کنند که شرکت کنند و پول خود را در آن سرمایه گذاری کنند تا بتوانند خیلی بیشتر بگیرند، که کاملاً درست نیست!
 
ممکن است دو اتفاق در اینجا بیفتد، یا پول خود را می گذارند و همه را از دست می دهند زیرا وب سایت برای آن طراحی شده است یا در دام فیشینگ می افتند!
 
قمار در ایران غیرقانونی است، اما آنها این وب‌سایت‌های شرط بندی را از ترکیه یا کشورهای دیگر اجرا می‌کنند، بنابراین هیچ شرکت ثبت‌شده‌ای ندارند.
 
در پایان، مردم برای در امان ماندن از این کلاهبرداران نباید به همه حساب‌های تایید شده اعتماد کنند و اینستاگرام باید بیشتر مراقب باشد و توجه بیشتری به این افراد و امنیت کاربران خود داشته باشد.