ما اطلاعاتی را در مورد زندگی کارگردان موفق استیون اسپیلبرگ، اولین موزیکال او، داستان West Side Story، که در حال حاضر در سینماها پخش می شود، برای شما گردآوری کرده ایم.
 

درباره فیلم

این اثر دومین اقتباس بلند از موزیکال 1957 به همین نام است. اولین بار در سال 1961 توسط رابرت وایز و جروم رابینز اقتباس شد. این فیلم در سال 2021 در چندین مکان فیلمبرداری شد. نیویورک، منهتن، بروکلین و نیوجرسی.
 

طرح داستان غرب ساید

این فیلم درگیری دو جناح مخالف و عشق غیرممکن بین این دو جناح مخالف، تونی (انسل الگورت) و ماریا (راشل زگلر) را به تصویر می‌کشد. گروه جت متشکل از آمریکایی های سفیدپوست است و رهبر باند پسری به نام ریف است. تونی با آزادی مشروط آزاد شد. او بهترین دوست ریف است. ریف از تونی کمک می گیرد تا با گروه مخالفشان، رهبرشان، برناردو (برناردو برادر بزرگتر ماریا نیز هست)، که خود را کوسه های پورتوریکویی می نامد، درگیر شود. ماریا و تونی در یک شب رقص با هم آشنا می شوند و عاشق هم می شوند. پس از شب رقص، تونی خانه ماریا را پیدا می کند و آنها موافقت می کنند که دوباره ملاقات کنند. این صحنه بالکن نیز از رومئو ژولیت الهام گرفته شده است. دعوای دو گروه چگونه به پایان می رسد و آیا عاشقان می توانند دوباره به هم برسند؟
این فیلم به یکی از بهترین فیلم های نامزد اسکار تبدیل شده است. 

درباره استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ تهیه کننده و کارگردان آمریکایی با فیلم های زیادی از گذشته تا امروز به یادگار مانده است و در نهایت; او با اولین نمایش موزیکال خود، داستان وست ساید، که در حال حاضر در سینماها است، ظاهر می شود. او همچنین فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک، آرواره ها، ای تی، فهرست شیندلر را با موفقیت کارگردانی کرده و در باکس آفیس به موفقیت های زیادی دست یافته است.
 
کارگردان موفق جوایز زیادی دریافت کرده است. سه جایزه اسکار (دو جایزه بهترین کارگردان)، افتخارات مرکز کندی، جایزه دستاورد زندگی AFI.
 
اسپیلبرگ در سال 1946 در اوهایو به دنیا آمد. او در شهر آریزونا بزرگ شد. او از کودکی علاقه خود به سینما را کشف کرد و اولین فیلم خود را در دوازده سالگی ساخت. ورود او به زندگی حرفه ای زمانی محقق شد که با فیلم کوتاهی که در حین کار در استودیو یونیورسال در سال 1968 فیلمبرداری کرد توجه ها را به خود جلب کرد. او یکی از بنیانگذاران Amblin Entertainment و DreamWorks است و به عنوان تهیه کننده بسیاری از سریال ها و فیلم های تلویزیونی خدمت کرده است.
 
اسپیلبرگ به خاطر همکاری و همکاری طولانی مدتش با آهنگساز جان ویلیامز در تقریباً همه فیلم هایش شناخته شده است. برخی از آثار اسپیلبرگ جزو پردرآمدترین و برنده‌ترین فیلم‌های تمام دوران هستند و تحسین منتقدان را از سوی تماشاگران دریافت کرده‌اند. هفت فیلم او به‌عنوان «از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی مهم» توسط کتابخانه کنگره در فهرست ملی فیلم ثبت شده است. کارگردان در حال حاضر با Fabelmans سروکار دارد که با تونی کوشر نوشته است.
 
فیلمبرداری در ماه جولای آغاز شد. انتظار می‌رود این فیلم در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز منتشر شود. نتفلیکس و کمپانی سازنده اسپیلبرگ اعلام کردند که قراردادی برای یک مینی سریال امضا کرده اند. این سریال نیز درباره جنگ جهانی دوم است و از کتاب Masters of Air الهام گرفته شده است.